Azért késnek folyamatosan a vonatok reggel és délután is minimum 5 percet, mert a jó időnek köszönhetően kitágultak a sínek és ennyivel messzebb kerültek egymástól az állomások. Persze a szerelvények is folyamatosan fejlődnek, kár hogy visszafelé, hiszen a minap majdnem röhögőgörcsöt kaptam amikor megláttam a vonatot amivel a kedves érkezett, aztán párnap múlva nekem is szerencsém volt kipróbálni azt. Egyszerűen egy csoda volt, csoda, hogy nem esett szét, a kupéba vezető ajtót mondjuk már csak a szokás tartotta a helyén, a zsanérok biztos nem, bezárni meg végkép nem lehetett, az egyik utas meg is jegyezte, hogy ezt már biztos leselejtezték egyszer. Kétségtelen, hogy még néhány év, és már antiknak fog számítani.
Egyébként az hallottátok már, hogy nálunk azért haladnak lassan a vonatok, hogy fenntartsák a nagy ország látszatát?
Kis összehasonlítás: egy ismerős mesélte, hogy a lánya 2,5 óra alatt több, mint 400 km-t tett meg vonattal Dániában, itthon nekem nemegész 220 km-hez van szükségem 3 órára, persze van olyan hely, ahol alig másfél óra is elegendő ahhoz, hogy 40 km-t haladjunk megtegyünk vonattal, de a legelképesztőbb történetet a minap mesélte egy ismerős, miszerint amikor jöttek hazafelé hajnalban vonattal az tűnt fel nekik, hogy a kalauz mindig csak hátulról jön előre, visszafelé sohasem megy, és a vonat meg sem áll sehol, először azt hitték, hogy biztos túl fáradtak, de aztán elkezdtek figyelni, és megfigyelték, hogy a vonat olyan irtóztató sebességgel robog, hogy a kalauz elől leszáll, és hátul újra fel anélkül, hogy a vonat megállna. Na mondjuk ez utóbbi már nem nálunk volt.